maandag 28 juli 2014

Dag 10: Bath

Anouk vond dit een leuk winkeltje, later zijn we nog er terug geweest toen het open was.
Gisteren in Redcar Hotel aangekomen, wederom gelukkig op loopafstand van het oude centrum.
Nadat we allemaal fris gedoucht hadden zijn we op zoek gegaan naar het restaurant dat we gisteravond al hadden gevonden voor een lekker ontbijt want in het Hotel zit na een lounge verder niets.
Lekker ontbeten op het terras want het is vandaag weer zonnig, gisteren was meer bewolkt maar vandaag weer prachtig.
Sandra en Marco na het eten maar beetje ingesmeerd met zonnebrand want eergisteren beetje hard gegaan op het strand.
Daarna op pad door het mooie centrum van Bath, leuke stad.
We zijn eerst op zoek gegaan naar het restaurant van Sally Lunn, zit ook een museum bij. Stelt beide niet zo veel voor.
We besluiten er niet te reserveren aangezien er genoeg leuke restaurants in Bath zijn.
Er zat een Mark en Spencer hier zijn we naar binnen gegaan vanwege de "koffer problemen" van Sandra.
Sandra is geslaagd, Marco mocht niet bij de paskamers en werd er weggestuurd omdat het een vrouwen paskamer was....

Royal Crescent, Barh
Royal Crescent 1

Hierna op pad gegaan naar the Circus, onderweg nog even gestopt bij Jane Austin museum.
The Circus is een mooie pleintje met mooie huizen uit eind 18e eeuw en paar flinke eikenbomen midden in het plein. Daarna verder via Brock street naar Royal Crescent. Een enorm cirkelvormig gebouw gebouwd door de zelfde bouwer en zijn zoon als van The Circus.

In het Royal Victoria Park even geluierd en beslist wat we verder gingen doen. We besluiten om de dag verder in Bath door te brengen en niet met de auto naar Glastonbury te gaan.

Royal Victoria Park is groot en hebben doorkruist om weer naar het centrum terug te gaan

Bij Costa Coffee weer ieder zijn favoriete drankje gehaald met wat te eten en heerlijk meegenomen waar we op een pleintje naast het Romeinse badhuis op een bankje hebben gezeten en gelijk naar  een straatmuzikant  kunnen luisteren en genieten.
Na het eten en luieren op het bankje weer verder gegaan, af en toe een winkeltje gedoken.
Anouk kan het niet laten...

Hanging Basket zijn ze gek op in Engeland
Ze wilde ook graag naar "Urban outfitters" aangezien ze hier mensen met tassen had zien lopen en zelf gevraagd had waar die zit. Konden we niet anders dan dit te honoreren.

Sandra en Anouk beide hier wat gekocht, daarna hebben we nog wat getafeltennist !! Midden in de stad, badjes en balletje lagen gewoon bij de tafel, grappig.
Nu zitten we (weer) in een pub aan weer een ander biertje....(Anouk aan de cola), op een terras want nog steeds geweldig weer.
Pub The Lamb & Lion met terras achter
Het terras dus van The Lamb & Lion
Ruim 2 uur later stonden we weer op straat, na nog wat geslenterd te hebben richting hotel. Hebben we besloten om ergens vanavond binnen te gaan eten vanwege een plots erg dreigend luchtje. We hebben voor de zekerheid ergens geboekt.
Terug in het hotel ons opgefrist te hebben en veel in het hotel achterlatend en met de paraplu in de hand sluiten we de avond af met een leuk etentje bij Garfunkels.
Een afsluiting van een leuk dagje Bath.