zaterdag 26 juli 2014

Dag 7: Torquay naar Penzance

Vanochtend na het ontbijt direct de auto in gesprongen en gingen we eerst op weg naar Eden's Project.
Dit is een oude "China Clay" groeve. Dus een soort oude steengroeve, uitgegraven put in het landschap. In 1999 is dit gestopt en zijn de mensen van Eden's Project iets moois begonnen om deze groeve op te knappen met behulp van de natuur.
Eden's Project
Ze hebben een aantal "dome's" gebouwd ( koepelvormige kassen van enorme omvang) en elk met zijn eigen achtergrond. Zo is er een waarin een stuk regenwoud is nagemaakt. Temperatuur binnen 34 Gr. Bij 75 % rv. Lekker zweten. Een ander was meer mediterraans ingericht.

Buiten hadden ze ook hele mooie tuinen aangelegd, en allemaal op een ecologische manier.
Buiten was het weer 29 gr., bizar warm voor Engeland natuurlijk, maar goed voor het vakantie gevoel.

Grappige kunst
Bewegende T-Rex in tentoonstelling bij Edens Project

Na dit bezoek moesten we nog aardig stukje rijden tot aan Penzance.
De navigatie had een leuk weggetje bedacht in het plaatsje zelf, waarschijnlijk stond ze ingesteld op kortste weg. Want we moesten door allerlei onmogelijke kleine straatjes waar je onmogelijk elkaar kon passeren maar dat moest wel als het zo uitkomt. Dan maar uit zien te komen wie er achteruit rijdt, uiteindelijk hadden we gewoon langs de boulevard kunnen rijden om bij onze B&B uit te komen. In ieder geval is het gelukt zonder schade.
We logeren 2 nachten in " The Stanley Inn", we zitten direct aan de boulevard of zoals ze hier zeggen de promenade.
We werden allervriendelijkst ontvangen en naar de kamer gebracht. Echt weer Engels " cottages"-achting ingericht en met uitzicht op de zee. Open schuivend raam en een zitje ervoor. Geweldig!
Parkeren is wat minder, plekje moet je zoeken voor de deur, wel een keer gratis en dat is uitzonderlijk hebben we tot nu toe gemerkt.
Omdat we redelijk vroeg hier waren en na wat uitgerust te hebben gingen we het stadje in, om te kijken of het zwembad open was. De stranden zijn hier niks, maar ze hebben een geweldig bad aan de boulevard in de zeeuitkomend gemaakt, dit gezien op de internet. Jubileumpool heette deze, helaas was het zwembad gesloten vanwege bouwkundige schade door de grote voorjaarsstormen van 2014.

Ze zamelen nu geld in om dit mooie bad uit 1935 op te knappen, we vonden het jammer want het is/ was echt een mooi bad op een mooie locatie. Ik hoop dat ze hem gaan opknappen en dat dit niet verloren gaat.
Tijd over dus, geweldig weer. Dus een pub met terras opgezocht en lekker in de zon een biertje gedronken.
In de avond naar restaurant " Old lifeboathouse" gegaan op aanraden van de hostess van de B&B, was goed te doen.